No to trochę herezje opowiada ten gumiarz, bo wszystkie badania wskazują, że lepsze opony (w tym przypadku nowe 2 szt.) daje się na oś nie kierowaną (żeby zapobiegać niekontrowanym uślizgom) a ew używki dawać na koła kierowane. IMO i tak lepiej kupić 4 szt średniej klasy i mieć święty spokój na kilka sezonów.
Tak tez zrobie, klasa mnie nie interesuje, maja byc dobre i ciche:> Max 500 pln chce dac za sztuke wiec w tej cenie chyba cos dobrego da sie kupic. OFC im taniej tym lepiej.
BTW w instrukcji nie ma zalecanych opon w ogole....
Też poszukuje ogumienia na lato do mojej Octavia 2 RS z 2008 roku (jeżdżę na poprzednich od nowości!).
Co powiecie o oponach Dunlop? Przeglądałem na skąpcu: http://www.skapiec.pl/site/cat/2100/..._0_0_0_0_0_0_0
Ceny są jakby niższe od pozostałych modeli (Continental, Michelin itd) - a jak to wygląda pod względem jakości?
a ja świeżo po założeniu alusów 16 i opisywanych wyżej Blueresponse 205/55/16 W i powiem tak w Octavii jeszcze nie miałem nic innego prócz 15 cali i teraz dość twardo pewnie po paru dniach przejdzie ale różnica bardzo duża, nie wiem czy to zasługa felg indeksu czy mojego przyzwyczajenia
Chyba wszystko po trochu. Wydaje mi się, że indeks "W" będzie się wiązał z twardszymi oponami niż, dajmy na to, popularny w Octavii "H".
W jakiś sposób pociesza mnie Twoja opinia, bo dawniej rozważałem zakup nowych opon letnich właśnie wraz z felgami 16" (zmiana z fabrycznych 15"), ale niedawno kupiłem jednak kolejne opony 15" wcale nie ze względów finansowych, tylko dlatego, że zupełnie dobrze mi się jeździ na tym co mam, auto prowadzi się dostatecznie pewnie i precyzyjnie, a przy tym dobrze znosi miejskie i podmiejskie dziury, koleiny i ogólnie mówiąc nasze gówniane drogi. Więc poświęciłem wygląd dla praktyczności - w końcu po to mam Octavię, by korzystać z praktyczności
M.
[ Dodano: Pon 17 Mar, 14 10:45 ]
Zamieszczone przez xtremesystems
do 80-100 mozna smialo przez glebokie kałuze przejezdzac. specjalnie wjechalem jednym kolem w kaluze i nie sciagnelo mnie jakos bardzo mocno
I tu pytanie - czy dobra opona deszczowa w takiej sytuacji stawia silny opór czy nie? Miałem kiedyś w Golfie opony Uniroyal R550 z kierunkowym bieżnikiem i wjechanie w kałużę wiązało się z silnym wyhamowaniem auta - a wjechanie jedną stroną właśnie z silną reakcją na kierownicy. Wg mnie dopóki opona wyrabia z wyciskaniem spod siebie wody, to właśnie odczuwa się ściąganie. Nie ma ściągania - zaczyna się aquaplanning.
witam.
potrzebuję porady o oponach.Muszę kupić 2szt ,ponieważ te które zakupiłem na felgi raczej mialy byc tylko na dojezdzenie ,ale nie wytrzymam na nich wiecej jak miesiaca ,są to michelin pilot 205/50/17,gdyż są z 2005r ,mimo ze bieznik maja ok to prawdopodobnie sa wyzabkowane bo chucza tak ze silnika nie słychać ,a są na przodzie.I dlategotakie tez chce kupic czyli 205/50/17 tylko chodzi o to ze myslalem nad nowymi ,ale takie zeby nie przesadzac z cena ,czyli cos w okolicach 300zł za sztukę ,albo 2 mysl była aby kupic coś lepszego ,ale używkę w jakims dobrym stanie. I już sam nie wiem.Najbardziej mi zalezy na tym aby nie były głośne ,bo jak przesiadłem sie z zimowek 15 nokian wrd3 na 17 to czuje sie jak bym jechał czołgiem...dodam że to moje pierwsze felgi w rozmiarze 17 i pierwsze wrazenia jak na razie na minus ze wzgledu hałasu
http://m.ceneo.pl/1225822 to są moje dwie sztuki, chyba były założone na tył. Sprawdziłem bieżnik tak na szybko, raczej na pograniczu 3mm. Drugie to niejakie summerstar sport2 być może nazwy firmy nie odczytalem :-) Nie wiem które z nich są mocno głośne, możliwe że jedne i drugie. Raczej zostałbym przy tych rozmiarach, chyba że bardziej sensownie jest iść w coś mniejszego, nie wiem. Chciałbym dobrej jakości komplet, ciche. Co jeszcze powinny robić takie opony, dobrze odprowadzać wodę i co dalej? :-) Za czym się rozglądać?
do 80-100 mozna smialo przez glebokie kałuze przejezdzac. specjalnie wjechalem jednym kolem w kaluze i nie sciagnelo mnie jakos bardzo mocno
I tu pytanie - czy dobra opona deszczowa w takiej sytuacji stawia silny opór czy nie? Miałem kiedyś w Golfie opony Uniroyal R550 z kierunkowym bieżnikiem i wjechanie w kałużę wiązało się z silnym wyhamowaniem auta - a wjechanie jedną stroną właśnie z silną reakcją na kierownicy. Wg mnie dopóki opona wyrabia z wyciskaniem spod siebie wody, to właśnie odczuwa się ściąganie. Nie ma ściągania - zaczyna się aquaplanning.
M.
tez nie do konca
AquaP przy sprawnym zawiasie wyczujesz jakby auto plynelo. nie stawia w ogole oporu. pozatym jest miekko i czuc jakby auto unosilo sie w powietrzu. czesto od razu zalacza sie ESP (jesli masz) lub wkrecają sie obroty jesli nie ma esp
ja kilkanascie razy wprowadzilem auto w AP i wiem BDB kiedy AP sie zaczyna a kiedy konczy.
RE002 przy tych 80-100 przez kaluze nie mialy AP.
opór w duzym stopniu zalezy od rodzaju bieznika.
Uniroyal Rainsport 3 już na aucie, póki co fajnie się kleją, ale dzisiaj było 21 stopni i lepiej wchodziło się w zakręty na letnim setupie zamiast zimowego, poza tym zimę mam 195/65/15 a lato 205/55/16. W weekend trasa 1000 km to zobaczymy czy to był trafiony zakup
(...) klasa mnie nie interesuje, maja byc dobre i ciche:> Max 500 pln chce dac za sztuke wiec w tej cenie chyba cos dobrego da sie kupic. OFC im taniej tym lepiej.
BTW w instrukcji nie ma zalecanych opon w ogole....
Możesz kupić cokolwiek, zdecydowana większość opon na rynku mieści się w widełkach cenowych.
W instrukcji znajdziesz najwyżej zalecany rozmiar opon.
Zamieszczone przez ale_jak_to
(...)Chciałbym dobrej jakości komplet, ciche. Co jeszcze powinny robić takie opony, dobrze odprowadzać wodę i co dalej? :-) Za czym się rozglądać?
Kolego... Ten temat ma 117 stron.
Poczytaj zanim zadasz kolejne pytanie prowokujące do głupiej odpowiedzi.
Jeśli oczekujesz gotowej odpowiedzi na pytanie co kupić, odpowiem Dunlop SP Sport Bluresponse, oczywiście wyłącznie w rozmiarze 205/55/R16
Dlaczego ?
Bo JA takie właśnie opony sobie kupiłem.
I dokładnie w takim rozmiarze opony będą pasowały na felgi MOJEGO samochodu.
...Ty na razie nie napisałeś nawet jaki rozmiar opon ciebie interesuje.
zastanawiam się nad zmianą opon i sam nie wiem czy wogóle już się za to brac bieżnik ok przebieg nieduży tele że opony są w aucie od 2008 czyli 6lat
U mnie ta sama sytuacja - opony z 2008 (tak jak samochód); widać zużycie, ale przynajmniej jeszcze ten sezon posłużą (może dłużej - na jesieni się okaże).
Jeśli nie stwardniały na kamień i da się na nich bezpiecznie jeździć, to nie ma sensu wymieniać.
Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG
jednak na mokrym tracą przyczepność przy ruszaniu ...
to nie jest wyznacznik żeby zmieniać, przy opadach to moje nowe Dunlopy 205/55/16 tracą jak mocno ruszam ze skrzyżowania a przy skręconych kołach tym bardziej,
(...) klasa mnie nie interesuje, maja byc dobre i ciche:> Max 500 pln chce dac za sztuke wiec w tej cenie chyba cos dobrego da sie kupic. OFC im taniej tym lepiej.
BTW w instrukcji nie ma zalecanych opon w ogole....
Możesz kupić cokolwiek, zdecydowana większość opon na rynku mieści się w widełkach cenowych.
W instrukcji znajdziesz najwyżej zalecany rozmiar opon.
Zamieszczone przez ale_jak_to
(...)Chciałbym dobrej jakości komplet, ciche. Co jeszcze powinny robić takie opony, dobrze odprowadzać wodę i co dalej? :-) Za czym się rozglądać?
Kolego... Ten temat ma 117 stron.
Poczytaj zanim zadasz kolejne pytanie prowokujące do głupiej odpowiedzi.
Jeśli oczekujesz gotowej odpowiedzi na pytanie co kupić, odpowiem Dunlop SP Sport Bluresponse, oczywiście wyłącznie w rozmiarze 205/55/R16
Dlaczego ?
Bo JA takie właśnie opony sobie kupiłem.
I dokładnie w takim rozmiarze opony będą pasowały na felgi MOJEGO samochodu.
...Ty na razie nie napisałeś nawet jaki rozmiar opon ciebie interesuje.
Ja pierd.... mam przegladac 117 stron zeby znalesc odpowiedz na pytanie co w moim rozmiarze i zalozeniach polecacie MI do konkretnych felg? Rozmiar masz w poprzednim poscie w linku do ceneo - tam jest napisane co mam na kołach, a raczej co mialem.
Jak Cie prowokuje do glupich odpowiedzi to nie odpowiadaj
jednak na mokrym tracą przyczepność przy ruszaniu ...
Przy mokrym różnie bywa - dużo zmiennych na to zerwanie przyczepności wpływa, jak np. sposób ruszania itp.
To już samemu trzeba ocenić, czy samochód pewnie trzyma się drogi podczas jazdy itp.
Sam jestem ciekaw, jak się te moje Michellin Energy (2008) będą sprawować w sezonie - tak jak pisałem, zakładam, że na nich przejeżdżę do jesienie, ale to wyjdzie w praniu.
Póki co, nie było z nimi problemów w zeszłym sezonie.
Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG
Zmienialiście już u siebie opony z zimówek na letnie? Chyba już najwyższa pora, nie? Wydaje się, że zimy już nie będzie, a w takich warunkach jak teraz 10-15 st. C. nie ma sensu jeździć na zimówkach.
Jadę chyba jutro do warsztatu i zmieniam, tylko żebym się nie zdziwił jak w kwietniu przywali śniegiem jak rok temu :lol:
Fotka z niedzieli tj 16.03.2014 Zakopane, a w piątek było tam prawie lato...ludzie w krótkich rękawkach zapylali itp. Ja jeszcze na zimówkach byłem.....ale jakbym nie jechał w góry to pewnie juz bym zmienił. A jak są oponki na felgach to w razie "w" oby tylko nie gdzieś w trasie to można znów kola przekrecić :diabelski_usmiech
milky, ja też chciałem dziś zmieniać nawet wpakowałem je z piwnicy do auta. Jednak chłopaki przypomnieli mi hasełko, że zimówki "von O bis O" czyli od października (October) do Wielkiejnocy (Ostern). No i tak trzeba będzie zrobić
btw: Fastersponsy mają treadwear 280. Czyli szybciej się zużyją niż Blueresponsy jak dobrze wyczytałem tutaj wcześniej.
Komentarz